آموزش دوربین مدار بسته

آموزش دوربین مدار بسته

بهترین آموزش های دوربین مدار بسته : این وبلاگ به معرفی انواع سیستم های دوربین مدار بسته و آموزش های نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته می پردازد
آموزش دوربین مدار بسته

آموزش دوربین مدار بسته

بهترین آموزش های دوربین مدار بسته : این وبلاگ به معرفی انواع سیستم های دوربین مدار بسته و آموزش های نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته می پردازد

جلوگیری از جرم و جنایت توسط دوربین تشخیص چهره هایک ویژن [Hikvision]

تکنیک تشخیص چهره شرکت هایک ویژن موجب تسهیل جلوگیری از جرم و بهبود امنیت می شود.

تهدیدات امنیت عمومی همراه با تقاضاهای کاربران و فشار آنها باعث شده تولیدکنندگان تجهیزات ایمنی دائما به فکر تولید و ابداع تکنولوژی های بهتر باشند. خبرها از اقصی نقاط دنیا دائما موجب تحریک افکار عمومی در خصوص تهدیدات و خطرات موجود می شود. جامعه می خواهد بداند-آیا می توان از این رویدادها پیشگیری کرد؟

تکنولوژی های هوشمند و دوربین های نظارت تصویری

برای همه چیز از پروژه های شهر امن گرفته تا حفاظت از منزل، تکنولوژی هایی در حال ظهور هستند که البته مشکلات و موانعی نیز دارند. حفاظت از اعضای خانواده، منازل، مال، ملک و خودروها، از رایج ترین و شایع ترین موارد استفاده این تکنولوژی های در حال ظهور می باشند. تعداد دوربین های مداربسته استفاده شده با شبکه های مختلف و رزولوشن های موردنیاز، با افزایش چالش ها، بیشتر شده است. چیزی که الان خیلی به آن نیاز داریم، قابلیت بررسی دقیق و سریع داده ها برای پیدا کردن نکته ریزی است که به دنبال آن هستیم.

در خصوص بحث امنیتی تکنولوژی های هوشمند تصویری، افزایش ایمنی مشتریان، عامل محرکه اصلی بوده است. در خصوص بحث تجاری تکنولوژی های هوشمند تصویری، افزایش رضایت مشتریان، عامل محرکه اصلی بوده است. در اینجا، هم خدمات و هم ایمنی مهم هستند. تکنولوژی های تشخیص چهره نه تنها به این مباحث می پردازند، بلکه موجب تسهیل رفع چالش های موجود می شوند. بجز افزایش یا بهبود روش های فعلی، تکنیک تشخیص چهره، روش های جدیدی برای امنیت و قلمرو جدیدی برای یافتن داده های موردنظر فراهم می کنند.

الزامات و مشکلات صنعت امنیتی

تشخیص مظنونان در طول تحقیقات پس از واقعه، مشکلات بسیار پیچیده ای را ایجاد می کند

تشخیص مظنونان در طول تحقیقات پس از واقعه، مشکلات بسیار پیچیده ای را ایجاد می کند. این چالش ها عبارتند از اینکه باید دوربین های مختلف چک شود، و تصاویر فرد در یک بازه زمانی 10 ساله مقایسه گردد، و 5 درصد(یا کمتر) اطلاعات مفید از حجم گسترده ای از داده ها استخراج گردد، و همچنین چالش های مربوط به مدیریت فضای ذخیره داده های تصویری و رزولوشن تصاویر ضبط شده و غیره.

این موانع میتوانند برای سیستم های نظارت تصویری استاندارد فلج کننده باشند، حتی با تجهیزات به روز رسانی شده آنها. همان حجم گسترده اطلاعات که باید پردازش شود، موجب کندی سخت افزارهای سیستم می شود. در اینجا، ما به تکنولوژی های جدید نیاز داریم، از رو، توسعه محصولات هوشمند مجازی و یادگیری عمیق ضرورت دارد. همراه این تکنولوژی های جدید، تشخیص چهره قطعا یکی از بهترین تکنولوژی ها محسوب می شود.

مزایای یادگیری عمیق برای نظارت تصویری هوشمند

نظارت تصویری هوشمند فعلی الزامات بسیار سخت گیرانه ای برای پیش زمینه تصویر دارد. برای فرآیند تشخیص چهره انسان، دو کار مهم نیز است. اول، استخراج ویژگی هاست، که ویژگی ها توسط عامل انسانی طراحی می شود و همیشه ذهنی و غیرعینی می باشد. این روش در محیط های خیلی خاص ، و تغییر جزئیات در نور، محیط، دقت ناکافی خوب عمل می کند. مرحله دوم، طبقه بندی یادگیری است، که از تحلیل و یادگیری کم عمق استفاده می کند. نتایج در اینجا که ایده آل نیستند مستقیما پهنا و عمق برنامه های هوشمند را تحدید می کند.

یادگیری عمیق ذاتا متفاوت از الگوریتم های دیگر است. نحوه مقابله این تکنیک با ناکارآمدی های الگوریتم های سنتی، در چند مفهوم زیر خلاصه می شود:

پردازش و ذخیره سازی داده ها

یادگیری عمیق بسیار شبیه به فرآیند یادگیری انسانی است و فرآیند انتزاع لایه به لایه دارد

مدل الگوریتمی برای یادگیری عمیق ساختار بسیار عمیق تر از مدل الگوریتم های سنتی دارد. گاهی، تعداد لایه ها ممکن است به یک صد لایه برسد، که باعث می شود این الگوریتم داده های زیادی را در طبقه بندی های پیچیده پردازش کند. یادگیری عمیق بسیار شبیه به فرآیند یادگیری انسانی است و فرآیند انتزاع لایه به لایه دارد. هر لایه وزن متفاوتی دارد، و این وزن نشانگر اطلاعات حاصله از مولفه های تصاویر است.  هر چه سطح لایه بیشتر باشد، مولفه ها جزئی تر است.  با شبیه سازی مغز انسان، یک سیگنال اصلی در یادگیری عمیق از لایه های پردازشی عبور می کند؛ سپس، این سیگنال یک درک جزئی (کم عمیق) را به انتزاع کلی (عمیق) می برد، که در آنجا می توانیم شی را تصور کنیم.

یادگیری عمیق به مداخله دستی نیاز ندارد، بلکه برای استخراج ویژگی ها فقط به یک کامپیوتر نیاز است. با این روش، می توان بسیاری از ویژگی های هدف را استخراج نمود، از جمله ویژگی های انتزاعی که توصیف آنها خیلی سخت است. هر چه ویژگی های بیشتری وجود داشته باشد، تشخیص و طبقه بندی دقیق تر خواهد بود. برخی از مهم ترین مزایای الگوریتم های یادگیری عمیق عبارتند از: دست یابی به دقت تشخیص الگو قابل مقایسه یا حتی بهتر از الگوی انسانی، قابلیت های ضداختلالی قوی، و توانایی برای طبقه بندی و تشخیص هزاران ویژگی.

هوش مجازی در امنیت

با تکنولوژی یادگیری عمیق، متوسط دقت تشخیص چهره بصورت قابل توجهی افزایش می یابد. هیک ویژن توانایی خود برای پیشی گرفتن از رقبا را نشان داده است. مزایای آن در هوش مصنوعی در امنیت با استفاده از تیم عالی توسعه الگوریتم آن و استفاده از قوی ترین GPUها در پلت فرم های کامپیوترهایشان حاصل شده است. نتیجه این می شود که این شرکت در چند رقابت الگوریتم یادگیری عمیق بین المللی مانند ImageNet, PASCAL VOC, the MOT Challenge  برنده می شود.

این شرکت از طریق ترکیب استفاده از سخت افزارهای مناسب و توسعه الگوریتم هایی که می توانند الزامات محاسبی را بخوبی انجام دهند، به این درجه از موفقیت رسیده است. هیک ویژن دارنده اولین پلت فرم محاسبه داده با بهترین سخت افزارها می باشد که توسط تیم مستقل الگوریتم خود طراحی شده است.

 تکنیک تشخیص چهره هیک ویژن

"کتابخانه چهره های هایک ویژن" می تواند لیست های سیاه و سفید تولید کند تا زنگ هشدار زده شود و بصورت خودکار ورودی ها و خروجی ها را مدیریت کند

تکنیک تشخیص چهره [هایک ویژن] فراتر از پیشرفت های فعلی در توانایی تشخیص می باشد. این تکنیک چهره ها را تشخیص می دهد و ویژگی هایی که در چهره قبل و بعد از رویداد وجود داشته را تشخیص می دهد. با قابلیت های قوی برای ذخیره سازی داده ها، "کتابخانه چهره های" هایک ویژن می تواند لیست های سیاه و سفید ایجاد کند تا زنگ هشدار را بصدا در بیاورد و بصورت خودکار ورودی ها و خروجی ها را مدیریت کند.

Hikvision الگوریتم های خود را در دوربین ها و ضبط ها تعبیه می کند، بنابراین به هیچ سرور کامپیوتری نیاز نیست. این به معنای تاخیر کمتر در انتقال، کاهش بار بر تجهیزات پایان عقب (Back-end) می باشد. هیک ویژن نرخ موفقیت بالایی دارد- نرخ ثبت چهره به 95 درصد دقت می باشد در حالیکه نرخ دقت در مقایسه چهره  به 98 درصد می رسد. مدل های مختلفی وجود دارد که ترکیبات پایان عقب و پایان جلوی مختلفی دارند، تا برای شرایط مختلف، مناسب باشند. و با پشتیبانی جهانی، در واقع می توان تمام چهره های انسانی را تشخیص داد.

بهبود امنیت برای برنامه های مختلف

ادغام گرهای سیستم ها کاربردهای فراوانی دارند که با این راه حل تشخیص صورت و چهره ممکن می شوند. این راه حل را می توان در بانک ها، فروشگاه های لوکس فروشی، و هتل ها برای تشخیص مشتریان وی آی پی و راه اندازی خدمات تخصصی استفاده نمود. راه حل هیک ویژن را می توان در سناریوهای امنیتی بکار برد، مانند کلانتری ها، بازارها، فرودگاه های بین المللی، دستگاه های دولتی و جاهای دیگر تا کارآمدی تحقیقات و امنیت بهبود یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.